Flaijerin suunnittelu ja painatus

Tehokas ja edullinen kampanjointikeino on jakaa flaijereita eli vaaliesitteitä. Esitteitä voi koronatilanteen salliessa jakaa kadulla tai vaikkapa kaupan pihalla vastaantulijoille, sekä ”luukuttaa” eli jakaa postilaatikoihin.

Kokoomusnuorten suosittelee flaijerin teettämistä seuraavin tiedoin:

• Kokona A6 eli 148 x 105 mm pystyssä tai vaakana
  • Paperin paksuus 250g
  • 4/4 painatus eli väripainatus molemmille puolille

Suosittelemme tilaamaan flaijerit Kokoomusnuorten käyttämästä luotettavasta painotalosta, Kaarinalaisesta Lightpress Oy:stä. Ohessa painotalon mainos, jossa on hieman esimerkkihintoja.

Yhteyshenkilömme Lightpressissä on:

Pauli Mäkinen
pauli.makinen@lightpress.fi

Huomaathan, että flaijeripohjissa on 3mm leikkuuvarat, eli tiedostot ovat jokaiselta reunalta 3mm suuremmat. Tämä on Lightpress-painotalon ohjeistuksen mukainen. Mikäli tilaat toisesta painotalosta, varmistathan sopivan leikkuuvaran ja tarvittaessa muokkaat tiedoston kokoa. Kannattaa myös varmistaa painotalosta, että fontit tulostuvat oikein, sillä Canva ei mahdollista fonttien ”vektorintia”. Jos painotalolla ei olisi samaa fonttia, se ei välttämättä tulostu oikein. Suosittelemme käyttämään yleisiä fontteja, kuten Montserrat, Oswald, Roboto, Poppins, Roboto Slab, Playfair Display ja Libre Baskerville.

ESIMERKKEJÄ A6 FLAIJEREISTA