Kestävän tulevaisuuden tekijä.

Emilia Ihanus

25 v. Yhteiskuntatieteiden opiskelija

Joensuu

Moikka, olen Emilia Ihanus 24-vuotias opiskelija Joensuusta! Olen syntynyt Joensuussa ja asunut täällä lähes koko elämäni. Opiskelen nyt toista vuotta yhetiskuntatieteitä Joensuun kampuksella Itä-Suomen yliopistossa.

Olen nuoresta iästäni huolimatta ollut politiikassa aktiivisesti mukana jo seitsemän vuotta. Olen ollut monessa eri hallituksessa mukana niin yhdistyksissä, yrityksissä kuin kaupungin toimielimissä. Minulle tärkeitä arvoja ovat ympäristö, tasa-arvo ja vastuu ja vapaus.

Emilia

Olen Emilia Ihanus 24-vuotias opiskelija Joensuusta. Olen syntynyt Joensuun keskussairaalassa ja asunut Joensuussa lähes koko ikäni. Opiskelen nyt yhteiskuntatieteitä toista vuotta Joensuun kampuksella Itä-Suomen yliopistossa. Pääaineena minulla on yhteiskuntapolitiikka. Yhteiskuntatieteet ja politiikka ovat intohimojani. Olen onnellinen, että olen löytänyt itselleni merkityksellisen alan ja uravalinnan.

Olen ollut politiikassa aktiivisesti mukana vuodesta 2014, kun liityin Joensuun Kokoomusnuoriin. Myöhemmin minusta tuli kasvattiyhdistykseni puheenjohtaja ja jopa meidän nuorten piirijärjestön Savo-Karjalan Kokoomusnuorten puheenjohtaja. Tällä hetkellä toimin Savo-Karjalan Kokoomuksen varapuheenjohtajana.

Minulla on usein monta rautaa tulessa ja tällä hetkellä opintojen ohella vaikutan myös useassa eri hallituksessa. Olen muun muassa Karelia Ammattikorkeakoulun osakeyhtiön hallituksessa, Pohjois-Karjalan Osuuskaupan edustajistossa, Paasikiviseuran johtokunnassa sekä Sosiaali- ja terveyspalvelujen neuvottelukunnassa. Minusta on ollut todella mielenkiintoista toimia näissä luottamustoimissa.

Minulle tärkeitä arvoja Kokoomuksessa ovat vastuu ja vapaus, mahdollisuuksien tasa-arvo ja välittäminen. Politiikassa pidän tärkeänä ympäristön suojelua ja ilmastonmuutoksen hidastamista, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämistä sekä kestävää taloudenpitoa.

Vapaa-ajalla tykkään harrastaa ja kokeilla uusia asioita. Olen harrastanut avantouintia Joensuun Jääkarhuilla lapsesta asti, jooga olen harrastanut yli kymmenen vuotta ja tykkään lenkkeilen luonnossa. Mökkeilen aina kun on mahdollista. Haluan viettää myös paljon aikaa perheeni ja ystävieni kanssa.

Haluan seuraavaksi päästä vaikuttamaan Joensuun kaupunginvaltuustoon. Toivon sinulta luottamusta kevään kuntavaaleissa. Jos haluat tulla mukaan matkalleni kaupunginvaltuustoon, ilmoittaudu rohkeasti tukitiimiini. Kaikenlainen apu vaalikampanjassa on tarpeen ja vaalikampanjan teosta saa tärkeää kokemusta. Laita minulle viestiä, missä tahansa kanavassa, jos haluat mukaan tekemään uutta nuorta naiskaupunginvaltuutettua!

VAALITEEMANI

Ympäristö

• Kaikessa kaupungin päätöksenteossa tulee ottaa huomioon ympäristö- ja ilmastovaikutukset
  • Kierrätyspisteitä riittävästi ja kierrätyksestä tiedottaminen