Pienet asiat ovat tärkeimpiä.

Reetta Korpimäki

Korpimäki Reetta

Reetta Korpimäki

20 v. Ylioppilas, logistiikkatyöntekijä

Sipoo, Nikkilä

0449719362

Olen 20-vuotias ylioppilas Nikkilästä. Työskentelen logistiikkatyöntekijänä S-ryhmän logistiikkakeskuksessa sekä valmistaudun hallintotieteiden pääsykokeisiin.

Olen 20-vuotias ylioppilas Nikkilästä. Tällä hetkellä työskentelen logistiikkatyöntekijänä S-ryhmän logistiikkakeskuksessa sekä valmistaudun hallintotieteiden pääsykokeisiin. Olen lähes koko lapsuuteni, nuoruuteni ja varhaisaikuisuuteni asunut ja kasvanut Sipoossa. Kiinnostuksenkohteisiini kuuluu erityisesti liikkuminen niin luonnossa kuin sisälläkin, ajankohtaisten asioiden ymmärtäminen sekä itseni kehittäminen.

Politiikkaan lähdin vastikään mukaan ja kokemusta löytyy vain vähän. Kiinnostusta yhteiskunnan asioita kohtaan on löytynyt jo pitkään, mutta rohkaisua on kaivattu. Yläasteella pohdin, lähtisinkö ehdolle nuorisovaltuustoon, mutta epävarmana nuorena peräännyin. Olen kuitenkin ollut aktiivisesti vaikuttamassa oppilaskunnan hallituksessa ala-asteelta lukioon. Nyt minulla on uusi mahdollisuus näyttää, että olen aktiivinen nuori sipoolainen, joka haluaa sipoolaisten parasta sekä saada myös pieniin asioihin muutosta, koska pienet asiat ovat tärkeimpiä!

Alla kerron tarkemmin kuntavaaliteemoistani.

Lähiluonnon arvon säilyttäminen

Sipoo on yksi Suomen nopeimmin kasvavimpia kuntia, mikä vaatii lisää kiinteistöjä asunnoille ja palveluntarjoajille. Kasvun ohella tulisi muistaa lähiluonnon arvon säilyttäminen. Liikkuminen luonnossa muun muassa tukee lapsen fyysis-motorista kehitystä, tukee fyysistä, psyykkistä ja mahdollisesti sosiaalista hyvinvointia ja antaa erilaisia mahdollisuuksia harrastaa, pelata ja leikkiä.

Monipuoliset liikuntamahdollisuudet jokaiselle kuntalaiselle

Liikunnalla on todettu olevan positiivisia vaikutuksia fyysisen hyvinvoinnin lisäksi myös psyykkiseen terveyteen. Sipoon laajaan liikuntapaikkojen kirjoon mahtuu kuitenkin vielä lisää. Poikkeusolojen myötä ulkolajit ovat nostaneet suosiotaan. Hyvänä esimerkkinä toimii suosittu Nikkilän frisbeegolf-rata, jonka tulevaisuus pitäisi saada turvattua. Frisbeegolf on helppo tapa harrastaa, ulkoilla ja viettää aikaa ystävien ja perheenjäsenten kanssa.

Lastensuojelun resurssien varmistaminen ja erityisesti ennaltaehkäisevä työ

Lastensuojelu on yksi kunnan tärkeimmistä tehtävistä. Jotta lastensuojelun resurssit saadaan pidettyä avoinna, täytyy ennaltaehkäisevään työhön panostaa erilaisin keinoin. Esimerkiksi koulun ja kodin välisen yhteistyön lisääminen ja avun hakemisen tekeminen helposti lähestyttäväksi ovat tapoja keventää lastensuojelun ruuhkaa.

Joukkoliikenneyhteyksien parantaminen

Tarve julkiselle liikenteelle tulee olemaan tulevaisuudessa vielä suurempi. Tiheämmät yhteydet erityisesti linjoille, joilla matkustajia on paljon, ovat tärkeitä Sipoon kasvaessa.