Vastuullinen kehitys, Jyväskylän vetovoiman parantaminen, sekä viihtyvyyden edistäminen

Nironen Matias

23 v. Tarvike spesialisti

Jyväskylä, Kortepohja

MATIAS

Olen 23-vuotias töissä käyvä Jyväskyläläinen. Teemoihini kuuluu Jyväskylän kehittäminen vetovoimaa lisäämällä. Se että teemme Jyväskylästä kiinnostavan kohteen kotimaan matkailuun, lisää sekä yritysten että kuntalaisten hyvinvointia, koska näin pystymme mahdollistamaan lisää erilaisia palveluita ja harrastusmahdollisuuksia.

Miksi lähdin kuntavaaliehdokkaaksi?
Lähdin ehdolle tarjotakseni kestäviä ratkaisuja Jyväskylän kehittämisen kannalta. Kestävillä hankkeilla tarkoitan asioita, joilla pyritään lisäämään Jyväskylän houkuttelevuutta muiden paikkakuntalaisten keskuudessa. Tämä hyödyttää kuntalaisia uusien yritysten syntymisellä, joka luo uusia työpaikkoja ja näin ollen lisää palveluita, jotka lisäävät hyvinvointia.

Laajavuoren kehitys

Laajavuori on yksi potentiaalisimmista kehityskohteista Jyväskylän vetovoiman kannalta. Laajavuoressa on todella hyvät puitteet matkailun kannalta, niin kesä- kuin talviurheiluun. Kun kehitämme Jyväskylää matkailuun panostamalla, saadaan luotua työpaikkoja ja lisättyä kuntalaisten harrastusmahdollisuuksia.

Vetovoimaisempi keskusta-alue

Jyväskylän keskustan kehittäminen on tärkeä hanke, johon lähden vaikuttamaan. Parkkimaksujen poistamisella vaikutetaan ihmisten kynnykseen mennä keskustaan. Parkkeeraamisen helppoudella vaikutetaan yritysten toimintaan keskustan alueella ja sitä kautta kuntalaisten viihtyvyyteen.