Lupaan sinulle ratkaisuja.

Sakari Rokkanen

30 v. Ekonomisti, valtiotieteiden maisteri

Vantaa, Tikkurila

Olen Sakari Rokkanen, ekonomisti, valtuuston nuorin kaupunginvaltuutettu ja kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Vantaalta. Asun Tikkurilassa ja olen kotoisin Päiväkummusta.

Olen Sakari Rokkanen, toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja Kokoomuksevaltuustoryhmän puheenjohtaja Vantaalta. Katson myös kaupungin talouden perään kaupunginhallituksessa ja rakennan parempaa joukkoliikennettä koko seudulle HSL:n hallituksessa.

Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri, ja työskentelen ekonomistina Suomen Vuokranantajilla. Tutkin työkseni kaupunkien ja vuokramarkkinoiden kehitystä, mikä tukee myös paremman kotikaupungin rakentamista Vantaalla.

Sytyn erityisesti talous-, asunto- ja kaupunkipolitiikasta. Olen aiemmin työskennellyt Kokoomuksen eduskuntaryhmässä asiantuntijana vastuullani nämä politiikkalohkot.

Olen sinivihreä liberaali, jolle vapaus, vastuullisuus ja mahdollisuuksien tasa-arvo ovat tärkeitä arvoja. Politiikassa olen mukana turvatakseni näiden arvojen toteutumisen myös käytännössä.

Vapaus tarkoittaa minulle kaupunkia, jossa jokainen voi olla oma itsensä. Minun Vantaani on suvaitsevainen. Yrittäjän poikana vapaus merkitsee minulle myös kaupunkia, jossa on hyvät edellytykset yrittää ja toteuttaa itseään. Laadukkaan koulutuksen ja kasvatuksen on tarjottava kaikille tasa-arvoiset mahdollisuudet tavoitella omia unelmiaan.

Peräänkuulutan vastuullisuutta sekä talous- että ilmastopolitiikassa. Hyvinvoiva Suomi ja elinkelpoinen maapallo pitää turvata myös tuleville sukupolville. Olen urbaani poliitikko, joka ei arastele seistä kaupunkilaisten asialla.

Haluan tehdä politiikka ratkaisukeskeisesti ja tietopohjaisesti. Monimutkaiset ongelmat eivät ratkea voivottelulla tai populistisilla poppakonsteilla. Päätöksiä tulee tehdä faktapohjalta ja tosiasiat tunnustaen. Talouden tai ilmaston asettamat realiteetit eivät ole mielipidekysymys. Asioista voi olla erimieltä myös rakentavasti ja toisia kunnioittaen. Politiikka on minulle ennen kaikkea yhteispeliä.

Olen syntyperäinen vantaalainen, joka asuu Tikkurilassa ja on kotoisin Päiväkummusta. Voit törmätä minuun arkiaamuisin junassa, pesäpallotreeneissä Martinlaakson kentällä tai lenkillä puolisoni ja italianvinttikoiramme Alfonson kanssa.

Teemani

Politiikka on minulle ratkaisujen etsimistä. Erityisesti tässä ajassa tarvitsemme ratkaisuja, joilla turvataan vantaalaisten hyvinvointi kestävästi myös koronan jälkeen.

Vain terve talous turvaa palvelut kestävästi. Tulot riittävät menoihin, kun vantaalaisilla on työtä. Työntekoa ja yrittämistä ei saa haitata veronkorotuksilla. Työtä ei ole ilman menestyviä yrityksiä ja osaamista. Laadukas koulutus on myös parasta syrjäytymisen ehkäisyä.

Vantaan tulee ottaa rohkeasti yritykset mukaan tuottamaan tulevaisuuden palveluita. Tehokkuus ei tarkoita huonompia, vaan parempia palveluita. Korona-ajan digiloikasta on otettava kaikki irti.

Tarvitsemme lisää kaupunkia ja koteja Vantaalle. Kasvulla voidaan rahoittaa myös kasvua. Toimiva joukkoliikkenne palvelee sekä sujuvaa arkea että ilmastotavoitteita.

Asukkaiden arjessa kuntarajat eivät näy – pääkaupunkiseudun kehittyminen yhtenäisemmäksi metropoliksi olisi vantaalaisten etu.

Vaalien alla luvataan paljon – lisää rahaa sinne ja tänne. Vähemmän kuulee vastauksia siihen, miten kaikki lupaukset saadaan toteutettua.

Siksi lupaan sinulle ratkaisuja! Voit tutustua niihin tarkemmin kotisivuillani.