Konsta Virtanen

Konsta Virtanen

20 v. Opiskelija

Kokemäki

Olen 20-vuotias poika Kokemäeltä. Valmistuin ylioppilaaksi viime vuonna ja pääsin opiskelemaan rakennusinsinööriksi TAMK:iin. Lukion jälkeen pääsin töihin euralaiseen rakennusyritykseen. Nyt suoritan varusmiespalvelusta ja sen suoritettuani jatkan työntekoa. Koulun aloitan vasta syksyllä 2022. Metsästys ja luonto ovat intohimoni.

Nuorissa on tulevaisuus. Käytännöt, jotka toimivat 20 vuotta sitten, eivät toimi enää. Kuntapolitiikka tarvitsee uusia näkökulmia sekä toimintatapoja. Niitä saa meiltä nuorilta.

Lähdin kuntavaaliehdokkaaksi, koska kuntamme politiikka tarvitsee nuorien näkemyksiä. Monissa kunnissa valtaa pitävät samat henkilöt vuodesta toiseen. Kuntapolitiikka tarvitsee päivitetympiä näkemyksiä ja ideoita. Niitä löytyy meiltä nuorilta. Meissä nuorissa on tulevaisuus. Jostain se pitää aloittaa ja nuorille pitää antaa mahdollisuus. Meillä nuorilla ei ehkä ole vielä tietoa ja taitoa, mutta tekemällä oppii. Ei kukaan ole seppä syntyessään.

Päätöksiä pitää tehdä järjen avulla, ei tunteiden. Päätöksien tulee perustua järkeen ja niitä pitää tehdä huolellisesti. Kaikki asiat tulee ottaa huomioon. Päätöksien pitää myös olla vastuullisia.

Haluan lisätä kunnassamme nuorten hyvinvointia sekä oman lukiomme suosiota. Nämä asiat saavutetaan kuuntelemalla nuorien mielipiteitä ja ottamalla nuoria mukaan kuntapolitiikkaan. Moni nuori haluaa Kokemäeltä pois nopeasti. Tämän takia meidän pitää edistää entistä enemmän nuorten hyvinvointia Kokemäellä. Lukioon pitää saada enemmän opiskelijoita.

Yrittäminen on myös tärkeää. Ilman yrittäjiä ei olisi kuntaa. Yrittämistä pitää tukea ja suosia kaikin mahdollisin keinoin. Yritykset tuovat työpaikkoja kuntaan. Kunta hyötyy, koska saa verotuloja yrityksiltä ja työntekijöiltä.